Odszkodowanie od biura podróży za zmarnowane wakacje
Roszczenia odszkodowawcze związane w nieudanymi wakacjami można skutecznie egzekwować, jeżeli są związane z wyjazdem wakacyjnym wykupionym w biurze podróży. Zasady odszkodowania zawarte są w dyrektywie 90/314 RWE oraz wynikają z ustawy o usługach turystycznych. Aby można było skutecznie dochodzić swoich praw konieczne jest zaistnienie tzw. krzywdy wynikłej z winy organizatora usługi turystycznej.
Za co otrzymam odszkodowanie od biura podróży?
Sytuacje, w których można żądać odszkodowanie za zmarnowany urlop od biura podróży:
- długość pobytu wakacyjnego niezgodna z umową zawartą z biurem podróży,
- niezgodność kategoryzacji hotelu z ofertą biura podróży,
- niski standard obiektu niezgodny z umową (brudne pokoje, brudny cały obiekt hotelowy, insekty, brzydki zapach z klimatyzacji lub niesprawna),
- niezgodność standardu pokoju z zawartą umową (np. brak widoku na góry, brak wydzielonej sypialni, brak odrębnego pokoju dla dzieci, łóżka pojedyncze zamiast łóżka podwójnego),
- posiłki niezgodne z ofertą (brak bufetu dla wegetarian, dodatkowa odpłatność posiłków i napojów),
- oferta hotelowa z odmienną ofertą (brak basenu dla dzieci),
- przelot lub przejazd na miejsce wypoczynku niezgodny z umową (obniżony standard przejazdu, wydłużenie czasu przejazdu).
O odszkodowanie i zadośćuczynienie można się starać przez okres 3 lat. Po tym terminie roszczenie przedawnia się.
Zadośćuczynienie to forma często finansowej rekompensaty za całość krzywdy i negatywnych przeżyć związanych z urlopem zakupionym w biurze podróży.